mert nincs kedvem tanulni

Kedveseim!

Most, hogy nincs kedvem tanulni, ismét boldogítom a népet.
Eszembe jutott valamelyik nap, hogy amikor vasárnap jöttem fel a vonattal, akkor kitaláltam egy matek "bizonyítást", tudjátok, mint legutóbb. Na. Ugyebár mint köztudott – vagy ha nem, akkor mondom -, a 9 a kedvenc számom. Rájöttem, hogy ha a 9-hez, vagy egy olyan számhoz, aminél a számjegyek összege 9, hozzáadunk egy tökmindegy milyen számot, akkor az eredmény számjegyeinek összege megegyezik a 9-hez adott szám számjegyeinek összegével. Nézzük, mire is gondolok tkp.:

9 + 4 = 13 -> 1 + 3 = 4 , amit ugye a 9-hez adtunk hozzá;
27 + 82 = 109 -> 1 + 0 + 9 = 10 -> 1 + 0 = 1 , és ha a 82-t megvizsgáljuk, hasonló eredményt kapunk.

Lehet szórakozni ezzel a szabállyal, de higgyétek el nekem, hogy működik. 🙂 Nem hiába. A 9 egy nagyon jó szám. Kinga felhívta a figyelmem, hogy a héten van a 45. hét, amiből ismét a 9 jön ki. Így fogtam magam, és megnéztem, hogy ebben az évben (ami totál véletlenül pont 2009!) mik történtek ezeken a heteken (a 9., 18., 27. és 36. hetet néztem). Akit érdekel, kérdezzen rá, szívesen elmondom. 🙂

Ma voltam reggel a boltban. Már épp nyugtáztam magamban, hogy mindent megvettem, amit akartam, és indultam a pénztárhoz, amikor megláttam a Gösser Citromot… Tudom, az ökör iszik magában, meg azt is tudom, hogy alkoholista hajlamaim vannak, de kell valami, amitől élvezetesebb lesz Európa természetföldrajza. 😛 E célból az előbb megettem egy krémtúrót. De hogy az milyen k**** finom!!! Tényleg egészen kedvem lett a névanyaghoz. Jó, csak vicceltem. :)) De tényleg neki állok, mert nem kéne megbukni.

Sűrűnek ígérkezik a hétvégém, nemcsak névanyagot kéne tanulnom, hanem latinozni is kéne, ill. nem mellesleg csütörtökön kiselőadok… :S Talán mennem kéne tanulni. Talán.

Mindenesetre megpróbálom magam megfűzni, hogy elkezdjem, első lépésként búcsúzom. Legyetek jók!

Eruthaliel

Kategória: Kategorizálatlan | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Dóra szerint:

    A matematikai dolognak egyszerű a magyarázata… ha valamihez 9-et adsz általában a következő helyiértéknél (tizes) változás történik (kivéve ha nullát adsz hozzá) … azaz a tizes helyiértéknél 1-gyel nagyobb szám lesz, az egyes helyiértéknél meg 9-1 … 😀 Nem kell hozzá nagy tudomány, de örülök, hogy örülsz. :)Ha már véletlen egybeesések.. Mamám hozott nekem krémtúrót 🙂 Majd uzsira megeszem és természetesen Rád fogok gondolni közben. 😀 Én nem citromos gössert ittam, hanem kecskeméti szilvapálinkát.. természetesen házit.. Ha már Mamám meg akarta nézni, hogy pálinkázom :), nem akartam neki csalódást okozni. Szóval az "otthon nem iszunk" aranyszabály esetében, ez egyszer kivételt tettem. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

